Klachtenregeling
Op school kunnen problemen ontstaan tussen ouders of leerlingen en (medewerkers van) de school.
Vaak worden zulke problemen in onderling overleg bijgelegd. Soms is een meningsverschil van dien aard, dat iemand een klacht hierover wil indienen. Die mogelijkheid is er. Voor alle scholen van Goud Onderwijs is een klachtenregeling vastgesteld. Deze is gepubliceerd op de website van goudonderwijs.nl
De contactpersoon-klachtenregeling is er voor iedereen, die met de school te maken heeft. Dus voor leerlingen, ouders, leerkrachten, maar ook onderwijsondersteunend personeel en stagiaires. Hij/zij zorgt ervoor dat degene die een klacht heeft naar de juiste persoon binnen Goud Onderwijs of een externe instantie wordt doorverwezen. De contactpersoon begeleidt enkel en gaat verder niet inhoudelijk in op de klacht.
De contactpersonen-klachtenregeling van onze school zijn mevr. Margreet Braun- Westerman (greetwesterman@hotmail.com) en Romy Mol (r.mol@goudonderwijs.nl).
Naast de contactpersoon-klachtenregeling heeft Goud Onderwijs voor de behandeling van klachten een vertrouwenspersoon aangesteld.
De vertrouwenspersoon van Goud Onderwijs is Romke Visser. Hij is te bereiken via romke.visser@hotmail.com en 06-14158207.
Goud Onderwijs is aangesloten bij de ‘Geschillen Commissie Bijzonder Onderwijs’ (GCBO), een onafhankelijke landelijke klachtencommissie.
De GCBO, Postbus 82324, 2508 EH Den Haag, telefoon 070-3861697, mailadres: info@gcbo.nl.